dissabte, 22 d’abril del 2023





 



És difícil trobar llibres on el silenci és un diàleg fecund i també càlid. Fa uns mesos
 vaig començar un intent conscient i ferm de tornar a llegir regularment, després
 d'un període molt llarg on això de llegir era una activitat escassa, comparant amb
 tot el que vaig llegir de xiquet i de jovenet. És veritat que els darrers 5 o 6 anys
 em vaig reconciliar un poquet, i ho vaig gaudir amb novel·les com "Las uvas de 
la ira", de John Steinbeck (ho dic en castellà perquè eixe llibre el vaig llegir en
 castellà, com la majoria dels llibres que he llegit al llarg de la meua vida, però
 això és un altre tema en el qual ara no entraré) o "Cien años de soledad" de
 Gabriel García Márquez, però necessitava més (necessite més). Ara puc dir que
 m'estic reconciliant amb mi mateix i estic tornant a l'hàbit de llegir, i ho faig més
 conscient que en aquelles èpoques llunyanes, vull dir que no puc llegir per llegir,
 necessite que un llibre m'aporte, no busque entreteniment, o evasió, necessite
 alimentar el meu pensament (per a mi pensar no està lluny de sentir, més bé al
 contrari), i per això si un llibre no connecta amb mi ara, ara no és moment de
 llegir-lo. En fi, només volia dir que en un món ple de sorolls, de presses,
 d'absurds ritmes que ens porten al no-res, el silenci obert que trobem en 
alguns llibres és un regal, és també un refugi, i és sobretot una manera
 meravellosa de sentir que la vida encara val la pena (i l'alegria) de viure-la. 
Ah, abans d'acabar, vull recomanar vivament alguns dels llibres que m'han
 aportat molt els darrers mesos: "El amante de Lady Chatterley" de D. H. Lawrence
 (m'ha sorprés molt gratament), "Te deix, amor, la mar com a penyora" de Carme
 Riera (honestament, el relat que dona títol al llibre és el que de veritat em va
 corprendre, els altres... no tant), i "Firmin", de Sam Savage (és trist, sí, però
 també fa somriure). Dic eixos 3 i podria criticar els 3 en algun aspecte, però 
vull ser breu i deixar pas, si vos ve de gust, a les vostres recomanacions
 literàries. Salut, bons llibres, bon dia i, també, bona nit.