dilluns, 23 d’agost del 2021





 



Un encàrrec personalitzat que em va fer Roser Algué, i que vaig gaudir molt de 
principi a fi. Ja veieu que és una camiseta estampada per davant i per darrere.









I gira al voltant d'uns versos d'ella. Content de fer-la, i més quan em va
 dir que li havia agradat molt i em va enviar les fotos que ara compartisc ací.

I podria parlar ara de les camisetes i tasses que faig, però preferisc
 parlar de la Roser, a qui vaig conéixer fa molts anys gràcies al seu blog
 Petiteses, allà hi ha molts poemes i altres textos seus, vos el recomane.
 A més a més Roser Algué té publicats tres llibres: "Sota un vel de
 cendra", un cant de nostàlgia nascut després dels incendis que van
 arrasar la Catalunya central en 1998. Segons paraules de l'autora és 
"un voler donar a conéixer una forma de vida que molta gent ignora i
 que, malgrat la seva duresa, també tenia les seves compensacions,
 sobretot pel que fa a relacions humanes". El primer llibre de poemes de
 la Roser és "Petiteses", i en ell reivindica la importància de les coses
 petites: "Jo crec que hem de viure observant tot el que ens envolta,
 sense perdre detall del que passa al nostre entorn, que ens va enriquint 
i això ens permet transmetre als altres un borrall de sensibilitat". I el
 darrer llibre fins ara és "Jo et donaré ales", on la Roser ens mostra una
 relació epistolar amb una persona que viu (i de vegades mor) a la presó.
 També ha publicat un conte infantil: "La Kika no s'agrada", que tracta el
 tema de l'autoestima. Roser diu: "vaig triar aquest tema perquè en
 la meva experiència com a mestra, sovint he trobat infants que no
 s'accepten tal com són i d'alguna manera volia fer-los arribar 
que l'important és ser bonics per dintre. Com siguem 
per fora és molt relatiu".


I ací vos deixe un poema seu que m'agrada molt:

"Quan surto de casa,
veig al cel un núvol
que sembla un trapella.
Si ell em veu s'amaga.
Si me'n vaig em crida.
I com que m'enfado,
em diu: -Feia broma!
I em pica l'ullet".



Gràcies, Roser, per tanta poesia, per tanta bondat i per confiar en mi :-)