dimarts, 25 de febrer del 2020












Ahir vaig veure, caminant pel carrer, un coronavirus. No anava sol, també 
hi havia altra gent de dubtosa reputació: un accident greu de tràfic, un càncer, 
un suïcidi, un assetjament escolar, un accident laboral, un assassinat masclista, 
un virus de la grip comuna... En fi, gent que conviu amb els humans, no diré que 
pacíficament (van fent la seua vida gràcies a amargar-nos la nostra). També 
hi havia un banc, una política corrupta, una xenofòbia, un racisme 
i un mal d’amors, entre d’altres. 

Tampoc és que anaren agafats de la maneta i rient i fent festa, no, però 
sí que es notava una certa camaraderia, per no dir corporativisme. Fins que va 
arribar la fama. Quan la fama arribà i centrà tota la seua atenció en el coronavirus
el protagonista es va unflar tot content i pagat de si mateix, i la resta no va poder 
amagar l’enveja i les miradetes rancoroses eren miralls de fosca tristor. No em van 
fer llàstima, no, de fet no vaig tenir temps de sentir res, perquè aparegué en 
escena la histèria col·lectiva amb molt soroll. Vaig pensar durant un brevíssim 
moment que la nouvinguda passaria per damunt del coronavirus i d’uns quants 
dels delinqüents presents. Però no. De seguida vaig veure que el seu objectiu 
era jo. Vingué cap a mi tota desbocada i a tota velocitat, amb escuma a 
la boca i els ulls irritats i rojos de sang. 

Que qui sóc jo? No ho sabria dir exactament, ni tampoc sabria explicar el 
perquè de tanta brutal persecució, hi ha qui diu que sóc la solidaritat, o l’empatia. 
O potser sóc la comunicació directa, o el criteri propi, o allò que surt quan la gent 
es deixa de bajanades i posa el seu cap a treballar, i el seu cor a ballar. Vaig 
sobreviure a l’atac, gràcies a la meua bona amiga la creativitat, i també 
gràcies a moltes persones rebels. Persones inconformistes com 
eixe noi que ara escriu este escrit que ara tu llegeixes 
i que ja s’ha acabat.