dilluns, 5 de febrer del 2024




 

CONTE DEL PARADÍS

Va ser complir el primer any de la meva mort i pujar al paradís. No sé quin àngel
 ho va decidir, però de sobte el meu esperit ja no tenia cos i les escales 
celestials em guiaven cap amunt.

Quedava enrere un any perdut, investigant inútilment l’origen de la vida. 
Ningú havia col·laborat amb mi: les persones vives fugien espantades i les mortes
 no buscaven respostes. Ara tot canviaria, allà dalt descobriria per fi l’origen de tot
 plegat. Ascendia serenament, acompanyada d’altres esperits alliberats i em
 sentia ingràvida i feliç, ja imaginava els jardins divins, tan bonics, i els 
cants místics que rebrien entusiasmats la meva curiositat científica.

El paradís, però, estava atapeït. No era hora punta, ni tarda de futbol, ni
 divendres negre, allò era sempre així, em va dir un veterà musulmà. Ell 
encara esperava les setanta-dues verges que li havien promès feia segles.

No importa la nostra religió, o el nostre ideal, el paradís és el destí de ramats
 infinits molt variats que entren contínuament, i no hi ha porta de sortida. És un
 clima molt espès, aquest. I sí, som ànimes, però no som del tot immaterials, les
 més pures pesen, com a mínim, disset grams, jo peso dinou i mig. I des que van
 tirar, per guanyar extensió, la paret que separava el paradís de l’infern, aquí 
hi ha ànimes de tres o quatre quilos, i fa més calor.

És frustrant, no puc desenvolupar les meves investigacions en aquesta eternitat
 tan amuntegada, amb prou feines podem moure’ns uns mil·límetres cada dia. 
De vegades fem reclamacions, ens manifestem, demanem un paradís més
 habitable, però les autoritats diuen que la culpa és nostra: 
les protestes ocupen espai.

Avui el déu suprem ha sentenciat que queixar-se és un atemptat contra les lleis
 sobrenaturals, i ha ordenat a l’àngel exterminador que netegi tot el paradís. 
Això no significa esborrar-nos del mapa, la meva hipòtesi és que la 
comunitat interangelical no permetrà una barbaritat així.