dimecres, 21 de juny del 2023



 
Sí, ja ho sé, les societats piramidals necessiten reafirmar-se una i altra 
vegada en l’ideal classista i jerarquitzat: quant més cap a dalt, més poder, 
i quant més cap a baix, més patiment, i proclamen que s’ha d’acceptar això 
com normal, just i positiu. La lliga de campions, la primera divisió, la segona, 
la tercera, els infinits campionats i categories d’infinitat d’esports són una 
manera efectiva de reforçar en el cap i el cor de la població senzilla eixa mentida:
 els poderosos estan dalt perquè s’ho han guanyat, són millors i es mereixen
 molts trofeus, molts diners, molts títols i molts privilegis. 




Esta vinyeta la vaig fer fa 3 anys, abans d'aquella final en Màlaga, la
publique ara de nou, a veure si repetim alegria el dissabte en Alcorcón.



Sí, ja sé que el Club Esportiu Castelló forma part d’eixa maquinària, i per a 
molts la idea d’un ascens de categoria (categoria esportiva i categoria social) 
és motiu d’alegria. Per a mi no és motiu d’alegria, a mi això tant se me’n fot, 
però em contagie del deler col·lectiu perquè duc a la sang, al cor i a la memòria 
el blanc i el negre de la samarreta, el Pam Pam Orellut dels cants, les riuades 
de l’afició pel Raval de Sant Fèlix buscant Castàlia. Em dona igual si pugem de
 categoria o no, però m’agrada veure a la gent animant quan no hi ha manera 
de fer un gol, i m’agrada encara més veure a la gent esclatar de joia quan hem
 fet, per fi, eixe gol que ja pensàvem que no podíem fer. Sí, el meu esperit és
 innocent i senzill i m’encanta veure a la gent senzilla animant als jugadors 
(i a les jugadores, segur que prompte Castàlia viurà nits màgiques amb elles de
 protagonistes), cadascú a la seua manera, en valencià, en castellà o en romanès
 o en anglès o en llengua de signes... Per això de tant en tant faig vinyetes
 “albinegres”, per participar en eixa festa de la nostra identitat, i per això 
estic tan content de veure una vinyeta meua en el llibre editat per 
l’Ajuntament de Castelló amb motiu del centenari del club. 






"El Club Esportiu Castelló, un equip centenari. Futbol, llengua i identitat"
Autors: Ferran Andrés Beltran i Jaume Garcia Llorens. Editat per l'Ajuntament 
de Castelló de la Plana. Disseny i maquetació: joanrojeski estudi creatiu.



Perquè això som: un ajuntament de persones passejant pacíficament el nom 
del nostre poble pel món. No som una classe social, ni millors ni pitjors que
 ningú: som de Castelló i quan volem agermanar-nos (i alliberar-nos) cantem 
Pam Pam Orellut. I ho fem perquè sempre, sempre, defensarem 
amb orgull la nostra senzillesa.






La vinyeta que surt en el llibre, la vaig fer fa poc més de 2 anys
per a la perruqueria RosTres de Castelló de la Plana.







Pam Pam Orellut!